Mainos

Coty

Coty
31. lokakuun 2019 O. Karjalainen
Coty

31. lokakuuta 2019

Cotyn organisaatiouudistus tuo muutoksia hiusbrändeistä vastaavan osaston toimintaan

Teksti & kuva: Cotyn lehdistötiedote

Coty kertoo lehdistötiedotteessaan yrityksen aikeista kokeilla uusia strategioita ja vaihtoehtoja ammattilaisille suunnatussa kauneusbisneksessään. Samalla Coty haluaa ohjata liiketoimintaansa  enemmän tuoksujen, ihonhoidon ja kosmetiikan suuntaan.

Coty on aikeissa astua syrjään Wellan, Sebastian Professionalin, ghd:n, NIOXIN:in ja muiden yrityksen edustamien hiusbrändien toiminnasta. Brändeille etsitään uusia mahdollisuuksia samalla, kun Coty keskittyy tulevaisuudessa enemmän tuoksuihin ja kosmetiikkaan. Hiusbrändit ovat tähänkin asti olleet itsenäinen osa-alue Cotyn liiketoiminnassa ja operaatiollisesti erillään muusta yrityksestä, joten päätöksellä ei ole vaikutusta Wellan tai ghd:n asiakkaihin.

Sylvie Moreau, President of Coty Professional Beauty kertoo tiedotteessa, ettei päätös vaikuta hiusbrändeistä vastaavan osaston työhön tai heidän osakassuhteisiinsa. Kyseinen organisaatio aikoo jatkossakin tarjota korkeinta laatua olevia palveluja ja tuotteita kampaamoalan tarpeisiin.

Kyseessä on epäilemättä varsin houkutteleva tarjous useille potentiaalisille ostajille, ja Cotyn vaihtoehdot strategisesti ja taloudellisesti sopivien ostajien suhteen ovat vielä avoinna. Kaupan on tarkoitus astua voimaan kesällä 2020. Päätös myydä ammattimaiseen hiustenhoitoon keskittyvä osasto osuu samaan ajankohtaan Wella Professionalsin 140-vuotisjuhlan kanssa.

MAINOS