Mainos

Yhdessäoloa, hyggeä ja juhlintaa – HeadBrands Xperience

Yhdessäoloa, hyggeä ja juhlintaa – HeadBrands Xperience
24. lokakuun 2019 O. Karjalainen
HeadBrands Xperience 2019

24. lokakuuta 2019

Yhdessäoloa, hyggeä ja juhlintaa – HeadBrands Xperience

Teksti: Alexandra Malmborg (toim. O.Karjalainen)
Kuvat: Alexandra Malmborg

Kampaajia ympäri Pohjolaa kokoontui viikonloppuna Lundiin HeadBrands Xperience -tapahtumaan inspiroitumaan ja viettämään aikaa yhdessä. Viikonloppuun kuului inspiraation lisäksi hyggeilyä, skumppaa ja kodikasta yhdessäoloa jokaiseen makuun.

Noin sata kampaajaa Suomesta, Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta tapasi toisenssa Lundissa verkostoitumisen, kuplajuoman ja inspiraation merkeissä. Ohjelmassa oli show’ita HeadBrandsin parhailta merkeiltä.  Varastorakennukseen oli rakennettu lava, baari ja esittelykojuja. Kampaajille oli järjestetty runsaasti naposteltavaa ja muita herkkuja, joista oli helppo napsia uusiin vinkkeihin ja eri maailman kolkista tuleviin tekniikoihin tutustumisen lomassa.

HeadBrandsin varastorakennuksesta oli loihdittu kodikas maailma, johon kuuluivat baari, esiintymislava, herkkutarjoilu ja erilaisia kojuja. 

HeadBrandsin tiloissa on mahdollista katsella, tunnustella ja testata erilaisia työvälineitä ja tuotteita. Yrityksellä on myös sisustusosasto, jossa voi tutustua kalustettuihin tiloihin ja huonekaluihin. 

Ensimmäisenä lavalle astui suomalainen Four Reasons Elisa Cavénin ja Harri Paanasen johdolla. He esittelivät uuden Optima-värisarjan upeita hiusvärejä. Seuraavassa tiimissä esiintyivät amerikkalainen Jamie Brice ja norjalainen Ranghild Lange värikkäältä amika-merkiltä. Heidän tuotoksensa sisälsivät leikkisiä kampauksia ja runsasta tekstuuria. Amikan tiimi ilahdutti yleisöä jakamalla hienoja palkintoja ”äänekkäimmille” katsojille. Tämä aiheutti yleisössä paljon riemastunutta rummutusta, huutoa ja vihellystä. Lopputuloksena oli hupaisa yhdistelmä euforiaa ja jouluaaton tunnelmaa kun tuotteet ja stailausvälineet vaihtoivat lennossa omistajaa.

 

Four Reasonsin suomalaisiin taidonnäytteisiin kuului ihania värejä ja stailauksia. 

Amikan Ranghild Lange esitteli juhlavan lettikampauksen. 

Jonathan Andrew Fudge Professionalilta näytti, miten tehdään yksinkertaistettu skin-fade.  

Lounaan jälkeen oli Fudge Professionalin vuoro. Tracy Hayes ja Jonathan Andrew, jotka olivat lentäneet paikalle Briteistä, hurmasivat yleisön humoristisella otteellaan ja cooleilla kampauksilla. Yleisölle esiteltiin kauniita miesten ja naisten blondikampauksia sekä kaksi erikoisuutta, nimittäin ”käänteinen otsatukka” ja yksinkertaistettu skin-fade.

– Skin-fade on yksi kysytyimmistä kampauksista, mutta kampausta voi olla vaikea toteuttaa, jos on kokematon. Tällä tekniikalla onnistut, sanoi yleisöä viihdyttänyt Jonathan.

Seuraavana vuorossa olivat The Barber -salongin taitavat parturit. Richard Hansson, joka omistaa kolme ketjun salonkia eteläisessä Ruotsissa, piteli mikkiä samalla kun kaksi taitavaa parturia esitteli parranajo- ja muotoilutaitojaan. Saimme nähdä tyylikkäitä, lyhyitä partoja, pitkiä ja kauniisti muotoiltuja partoja, ja lopuksi eniten huomiota herättäneen, niin kutsutun jouluparran, joka kimalsi hopeanvärisenä!

Blondi ei mene koskaan muodista ja sopii sekä miehille että naisille,  julisti Tracy Hayes, Fudge Professional Global Head of Technical Training.

Yksi yleisön suosikeista oli partamalli, jonka ”jouluinen” parta kimalteli  hopeaisena. 

Lopuksi lavalle nousi kampaamoalan ”dinosaurus” Tigi. Kaksi englantilaista herrasmiestä, Christ Harris-Gibbs ja John-Paul Sherley näyttivät yleisölle 360-asteen esityksen Tigin maailmasta, eli erilaisia lookeja uusimmasta The Modern Collection -kokoelmasta. Päivä päättyi ilmapallosateeseen ja musiikkiin, jotka lämmittelivät tunnelmaa ennen kuin oli aika vetäytyä hotelliin valmistautumaan lauantai-illan juhlintaan Malmössä.

Xperiencen toinen päivä käynnistyi matkalla Kööpenhaminaan Juutinrauman sillan yli. Vuorossa oli samppanjabrunssi ja viikonlopun kruunaava päätösshow, josta vastasi jälleen yksi HeadBrandsin brändeistä, Gold Hair Care. Kaikki olivat yksimielisiä siitä, että viikonloppu oli inspiroiva tapahtuma, josta ei puuttunut hyggeä ja vauhtia. Kuten Fredrik itse kommentoi – sitä ei koskaan lakkaa yllättymästä, kuinka paljon skumppaa kampaajat voivat juoda.

Tigin näytöksessä nähtiin klassisia kampauksia kokoelmasta ”The Modern Collection”.

Tigin uutuuksia 

MAINOS