Mainos

Kanta-asiakasohjelmat saavat asiakkaat pysymään uskollisina

Kanta-asiakasohjelmat saavat asiakkaat pysymään uskollisina
10. joulukuun 2018 bal@freemindsmedia.com

10. joulukuuta 2018

Kanta-asiakasohjelmat saavat asiakkaat pysymään uskollisina

Nopeasti muuttuvassa maailmassa tyytyväisetkin asiakkaat voi olla vaikea pitää uskollisina. Kanta-asiakasohjelma on hyvä keino saada asiakkaat palaamaan toimipaikkaan ja myös hyvä keino lisätä myyntiä. Lisääntyvän kilpailun vuoksi yhä useammat käyttävät kanta-asiakasohjelmia, ja niiden yleistyessä asiakkaat odottavat myös tulevansa palkituiksi.Kanta-asiakasohjelmat saavat asiakkaat pysymään uskollisina

Anna asiakkaille lisäarvoa
Kampaamolle ja parturiliikkeelle on tärkeää tulla tunnistetuksi ja muistetuksi. Yksi tapa asiakkaiden houkuttelemiseksi voi olla se, että kaikki uudet asiakkaat saavat tervetulolahjaksi esimerkiksi 10 euron alennuksen joka viidennellä käynnillä tai 5 euron alennuksen hiusten leikkauksesta. Monen kanta-asiakasohjelmaa käyttävän liikkeenomistajan mukaan hyvä ohjelma on sellainen, joka on helppo toteuttaa ja jota on helppo hallita. Asiakkaille on annettava jotakin, jota he pitävät arvokkaana, vaikkei se oikeastaan maksa paikalle erityisen paljoa. Etenkin taloudellisesti huonoina aikoina on hyvä käyttää kanta-asiakasohjelmia – ne ovat tehokkaampia kuin tavalliset alennukset.
Haasteena on luoda sellainen kanta-asiakasohjelma, ettei se ainoastaan kannusta uskollisuuteen vaan myös lisää käyntien määrää – tämä on erityisen tärkeää vaikeina aikoina.

Lue koko artikkeli Hair Magazinen joulukuun numerosta

Teksti: Pia Finne (toim. Minerva Pietilä)


MAINOS