Mainos

Lähikuvassa Nathalie Roos

Lähikuvassa Nathalie Roos
10. toukokuuta 2019 sup@freemindsmedia.com

10. toukokuuta 2019

Lähikuvassa Nathalie Roos

Teksti: Patricia Egardsson & Camilla Svensson (toim. Kaj Kalin)
Kuvat: Patricia Egardsson & Thomas Gogny / L’Oréal Professionnel

L’Oréal Professionnel vietti 110-vuotisjuhliaan Pariisissa. Hair Magazine oli mukana ja sai antoisan keskusteluhetken Nathalie Roosin seurassa. Nathalie on Professional Products Division-sektorin Presidentti (PPD). Karismaattinen johtaja on kolmessa vuodessa päivittänyt organisaationsa kohtaamaan digitaaliajan haasteet.

Miten urasi L’Oréalilla alkoi?
Aloitin kuusi ja puoli vuotta sitten. Ajattelin, että täällä voin omalta osaltani tehdä elämästä… kauniimpaa. Tavoitteena oli edetä ammattilaissektorin vetäjäksi. Ja toive toteutui! Tahdoin nimenomaan ammattilaisten tarpeista vastaavalle osastolle, sillä tavoitteeni on helpottaa ja syventää kampaajien elämää.

Miten on mennyt?
Kiihkeää! Aiemmin vastasin kolme vuotta Saksan markkinasta. Ne olivat ihania vuosia. Niinä vuosina kehittelin konseptin, joka nyt on osoittautunut hyvin toimivaksi. Kutsun sitä nimellä ”A Great Place to Win”. Parhaat tulokset saa, kun kaikki organisaation jäsenet tuntevat itsensä arvostetuiksi ja jokaiselle on delegoitu riittävästi vastuuta. Yhteisesti jaettu kehittymisen ja tavoitteiden saavuttamisen tunne sitouttaa emotionaalisesti.

Kehittelin uudenlaisen strategian ja päivitin organisaatiomme toimintaprosessit. Halusin että yrityksemme vastaa muuttuneen kampaamoalan haasteisiin. Digitalisaatio on luonut uusia käytäntöjä. Aiemmin vallitsi ”ylhäältä” ohjattu malli, jossa tietty uusi tekniikka tai trendi tavallaan syötettiin kentälle.

Digitaalinen nykyhetki edellyttää ihan toisenlaista lähestymistapaa. Influenssereita ja ideoita riittää. Nopeus on nyt valttia. On myös oltava joustavampi ja notkeampi. Siksi kehitämme uutta lähestymistapaa, jolla autamme kampaajia hyödyntämään parhaalla mahdollisella tavalla digiarjen mahdollisuuksia.

MAINOS