Mainos

Pidä pää kylmänä jouluruuhkassa

Pidä pää kylmänä jouluruuhkassa
14. joulukuun 2018 bal@freemindsmedia.com

14. joulukuuta 2018

Pidä pää kylmänä jouluruuhkassa
– 4 vinkkiä stressittömään jouluun

Joulukuu on hektistä aikaa monella alalla. Kaikki asiakkaat haluavat jotain juhlavampaa jouluksi, ja tungos kaupoissa ja kaduilla voi käydä mielenrauhan päälle. Kun stressitaso on korkea voi olla vaikeaa pitää pää kylmänä ja salongissa voi sattua turhia konflikteja. Lue kuinka välttää pahin stressi.

Vinkkejä stressittömään joulukuuhun

Luo joulumieltä kampaamoon. Riippumatta siitä, tunnetaanko sinut koreista joulukoristeistasi ja siitä että soitat joulumusiikkia marraskuun ensimmäisestä päivästä lähtien vai oletko minimalistinen joulunviettäjä, voi olla hyvä idea luoda joulutunnelmaa kampaamoon luomaan pimeään ja paikoin loputtamalta tuntuviin iltoihin hieman jouluista lämpöä ja tunnelmaa. 

Jaa positiivista energiaa. Kun on stressaantunut ei aina onnistu ilmaisemaan ärsyyntymistä ammattimaisella kohteliaisuudella ja on myös vaikeaa ottaa negatiivista palautetta vastaan rakentavalla tavalla. Olemalla kannustava ja iloinen, luot positiivisen ympäristön ja vähennät tarpeettomien konfrontaatioiden riskiä. Nauramalla paljon vähennät ressiä!

Ota iisisti. Jos jotain menee pieleen, ja se täytyy saada hoidettua, yritä antaa mahdollisen tunnemyrskyn ylittää itsesi. Mieti mikä meni pieleen, ja miten sen olisi voinut välttää. Ensi kerralla et varmasti tee samaa virhettä, koska vahva tunnelataus epäonnistumisesta kyllä muistuttaa ensi kerralla. Kolme tai kolmekymmentä syvää hengenvetoa ja jos tykkäät Taylor Swiftistä, pistä soimaan ’Shake it Off’. Asiakkaat voivat olla myös stressaantuneita ja osa voi tulla myöhässä. Maija Myöhäisille kannattaa kertoa mitä on realistista saavuttaa jäljellä olevassa ajassa, jotta oma aikataulusi ei myöhästy liikaa.

Keskity käsillä olevaan hetkeen. Stressaantuneena on helppo päätyä murehtimaan asioista joihin ei pysty vaikuttamaan. Kun asiakas on tuolilla, pyri unohtamaan kaikki ympäriltäsi ja keskity vaan siihen mitä on edessäsi. Älä mieti seuraavia asiakkaitasi tai mitä ostaa sedälle joululahjaksi. Tähän auttaa se, että hiljaisina hetkinä tai asiakkaiden välissä olet tekemättä mitään. Anna mielen rauhoittua jos siihen on aikaa, välttämällä kännykän räpläämistä. Aivot tarvitsevat lepoa.

Teksti: Camilla Svensson (toim. Suvi Pölönen)

Lue myös: Käytä musiikkia hyödyksi kampaamossasi


MAINOS