Mainos

Wella Pride 2018 – Jokainen on monenlainen

Wella Pride 2018 – Jokainen on monenlainen
3. heinäkuun 2018 bal@freemindsmedia.com

03. heinäkuuta 2018

Wella Pride 2018 – Jokainen on monenlainen

Helsinki Pride 2018 järjestettiin kesäkuun viimeinen päivä. Osallistujia oli ennätykselliset 100 000. Tapahtumasta on lyhyessä ajassa kehittynyt todellinen kansanjuhla, jota voi verrata vappuun. Paitsi että juhla ei ole yhtä viinavetoinen ja säätila on kesäinen.

Pride-kulkue lähti Senaatintorilta 100 000 kävijän voimin.
Pride-kulkue lähti Senaatintorilta 100 000 kävijän voimin.

Wellapride-rekka

Wella oli juhlapäivän virallinen yhteistyökumppani. Mitä tahansa osallistuminen onkaan yritykselle tullut maksamaan, se kannatti. Värikäs Wellapride-rekka kulki kulkueen kärjessä ja erottui. Sitä ei voinut olla huomaamatta. Kyse oli paitsi yhdenvertaisuusideologiasta, myös markkinoinnin ja mainonnan täysosumasta.  

Värikkäisiin peruukkeihin sonnustautuneet wellalaiset olivat päivitetty versio 60-luvun rauhan ja rakkauden sanomaa julistavista Flower Power -hipeistä. Itse asiassa Wellan rekka oli liikkuva klubi. Jättikaiuttimet pumppasivat kaduille katkeamatonta party-settiä, josta vastasi DJ, parturi-kampaaja & meikkaaja Jopo Simeon K.

Wellan rekka näkyi ja kuului, bailujen dj:nä toimi Jopo Simeon K.

Lue myös Henrik Haverkamp kertoo alan kuulumiset

Wellan rekka näkyi ja kuului, bailujen dj:nä toimi Jopo Simeon K.
Wellan rekka näkyi ja kuului, bailujen dj:nä toimi Jopo Simeon K.

Wella-rekan läheisyydessä katujen varsille kokoontuneet ihmiset alkoivat välittömästi tanssia, lähettää lentosuukkoja muodostaa käsillä sydänmerkkejä.

Voi siis sanoa, että Wella järjesti kesän makeimmat pikabileet. Yksilöllisen kauneuden ja persoonallisen tyylin rohkaisijana liikeyritys veti Pride-pläjäyksellään niin sanotusti haulit himaan.

Wellan rekka näkyi ja kuului, bailujen dj:nä toimi Jopo Simeon K.
Lue myös Wella on EuroPride 2018 virallinen kumppani

Katutasolla osanottajat olivat mukana fiiliksessä Wellarekan bailuissa.
Katutasolla osanottajat olivat mukana fiiliksessä Wellarekan bailuissa.

Tuoteseksikkyys

Pride-yhteistyöhön kuuluvat myös kolme yhteiskuntavastuuta viestittävää Love Edition-tuotetta (Pearl Styler, Ocean Sprits ja Sugar Lift). Jokaisesta myydystä tuotteesta lahjoitetaan osa Stockholm Pride Solidarity Fund-rahastoon. Organisaation tavoitteena on järjestää Pride-paraateja maissa, jossa kansalaisoikeudet eivät ole vielä arkipäivää.

Wellan Pride-tempaus on ilmiönä huippukiinnostava. Ja looginen. Puoli vuosisataa sitten seksikkyys oli ennen kaikkea fyysinen ominaisuus. Sittemmin seksikkyys on vakiintunut myös tuotteiden ominaisuudeksi. Se tarkoittaa samaa kuin haluttavuus. Enää ei riitä, että tuote on hyvä. Sen on oltava myös sexy. Milleniaalien kulutustottumukset perustuvat yksilöllisyyteen, yhteisöihin ja ympäristöihin.

Myös asunnoista osallistuttiin juhlintaan.
Myös asunnoista osallistuttiin juhlintaan kun Wella-rekka ajoi ohi.

Etenkin kauneuskosmetiikalta odotetaan entistä enemmän aistillisia ominaisuuksia. Pakkausten ulkonäön on houkuteltava, ja niiden on näytettävä hyvältä myös oman kylppärin hyllyllä. Pakkaukset ovat jo luonteva osa sisustusta.

Halutun tuotteen on vedottava kaikkiin aisteihin. Esimerkiksi sormituntuman, aineen koostumuksen, merkitys kasvattaa merkitystään. Tuoksuista puhumattakaan. Nämä seikat on aina hallittu Wellan design-studioilla. Viimeisimpänä esimerkkinä muistettakoon uuden System Professional-sarjan lanseeraus.

Lue myös Wella juhlistaa 2018 Pride-tapahtumaa EIMI Love Editions tuotteilla

Räikeitä värejä näkyi hiusten ja peruukkien lisäksi myös asusteiden muodossa.
Räikeitä värejä näkyi hiusten ja peruukkien lisäksi myös asusteiden muodossa.

Räikeitä värejä näkyi hiusten ja peruukkien lisäksi myös asusteiden muodossa.Teltassa Wellan kampaajat ahersivat kovaa kyytiä luoden Pride-kampauksia osallistujille.

Teltassa Wellan kampaajat ahersivat kovaa kyytiä luoden Pride-kampauksia osallistujille.
Teltassa Wellan kampaajat ahersivat kovaa kyytiä luoden Pride-kampauksia osallistujille.

Telttasalonki puistossa

Riemukas paraati huipentui Kaivopuistoon. Perillä odotti piknik-henkinen Wella-teltta, jossa juhlaväen hiukset laitettiin uuteen kuosiin. Manikyyreistä vastasi OPI.

Manuela Norrgrann, Nina Hemminki, Johanna Muru, Tuija Leivo ja Joni Justander saivat huhkia olan takaa. Jono Wellan puistosalonkiin oli jatkuva. Tarjolla oli neljä hiustyyliä, joista symmetriset pystypallerot eli ”pullat” taisivat olla suosituimpia. Iltapäivän mittaan niitä alkoikin vilahdella vähän joka puolella festivaalialuetta. Mieleen palasi klassinen mainoslause vuosien takaa:

Tuli sellaisena kuin oli – Lähti Wellaisena kuin tuli!

Teksti: Kaj Kalin
Kuvat: Kai Sairanen

Katso lisää kuvia galleriasta:

{gallery/galleryblock?galleryid=451}


MAINOS