Mainos

Wellan ja ghd:n pohjoismainen reissu Dubaihin

Wellan ja ghd:n pohjoismainen reissu Dubaihin
5. huhtikuun 2019 sup@freemindsmedia.com

05. huhtikuuta 2019

Wellan ja ghd:n pohjoismainen reissu Dubaihin

Teksti & kuvat: Camilla Svensson

140 parturia ja kampaajaa pakeni talvea Wellan ja ghd:n kanssa muutamaksi intensiiviseksi ja inspiroivaksi päiväksi Dubaihin, keskittyen liiketoiminnan kehittämiseen. Agendana oli sosiaalinen media, trendit, muotoilu ja miehet yhdistettynä aurinkoon ja nähtävyyksien katseluun.

Wella Professionalsin vuosittainen pohjoismainen reissu on monille vuoden tärkein kohokohta. Tänä vuonna 140 parturia ja kampaajaa lähtivät yhdessä pohjoismaisen Wellaperheen kanssa auringon lämpöön Dubaihin. Vaikka aikatauluun oli varattu aikaa rentoutumiseen ja nähtävyyksien katselemiseen ylellisissä Arabiemiraateissa, oli osallistujien huomio kiinteästi mukana workshopeissa ja seminaareissa.

”Matkan teemana on ollut auttaa asiakkaita kehittämään heidän liikeotimintaansa ja antaa eväitä kehittämään kampaamoalaa ylipäätänsä”, kertoo Mikko Ruti, Suomen maajohtaja

Kattavassa ohjelmassa käsiteltiin melkeinpä kaikki kampaamon päivittäiset asiat ja tarjottiin tietoa ja konkreettisia vinkkejä myynnin lisäämiseen kampaamossa. Päivät Dubaissa oli jaettu koulutuksiin neljässä teemassa: trendejä, sosiaalinen media, muotoilua ghd:n kanssa ja ”men, men, men”.

Mikaela Rinaldo, Norjan maajohtaja, sekä Leena Elmgren, Ruotsin maajohtaja, jakoivat parhaat johtamiseen liittyvät vinkkinsä.

Hetkeen tarttuminen

Trendiworkshopissa Anki Moe sekä Jari Palin esittelivät sekä mikro- että makrotrendejä. Trendit heijastavat usein kuinka yhteiskunta voi ja kuinka me koemme todellisuuden. Tämän päivän digitaalisoidussa, yhä nopeammin käyvässä maailmassa meillä on tarve tuntea ja saada lupa olla läsnä hetkessä. Haluamme tulla nähdyiksi yksilöinä, ihmisinä, ja kauneuden tulee tulla ulos ja esille sisimmästä.

Wellan viimeisin väritrendi, insta-vintage, koostuu moderneista väreistä joista on vintage-fiilis, jonka on innoittanut Instagramin ’influencerit’, eli vaikuttajat.

”Tämä trendi on hyvin yksilöllinen, ja siksi päätimme keskittyä enemmän värien tekstuuriin, jotta hiuksiin saadaan luotua vintage-fiilistä”, kertoo Anki.

”Pitkään jatkunut luonnollisuus jatkuu edelleen ja siksi koko tukkaa ei ehkä värjätäkkään, vaan annetaan etuosan olla luonnollinen tai sitten laitetaan hiuksiin useita eri värejä, jotta se näyttää hieman kuluneelta, eikä upouudelta.

Wellan viimeisin väritrendin, insta-vintagen, esitteli Anki Moe ja Jari Palin. Trendissä keskitytään värin rakenteen luomiseen, jotta väri näyttää eläneeltä.

Anki ja Jari esittelivät kolme värjäystekniikkaa, joilla luoda tämän vuoden vintage-tyyli: color melt, root shadowing ja texture blending.

”Hiusvärin tekstuurista ei puhuta kauhean usein. Sillä tarkoitetaan erilaisten vaihteluiden lisäämistä hiuksiin, esimerkiksi sekoittamalla hyvin kiiltäviä alueita sekä supermattaa, tai laittamalla hieman lämpimämpää ja kylmää sävyä vierekkäin. Laittamalla esimerkiksi kuparia ja harmaata vierekkäin saadaan hieno efekti, ehkä hieman kreisi, mutta viehättävä.

Trendikästä muotoilua

Muotoilu-workshopissa tutustuttiin ghd-brändiin, josta tuli osa Cotya viime vuonna, sekä saatiin paljon käytännöllisiä vinkkejä viimeisimmistä muotoilutekniikoista, Antoine Astourin ja Pernille Holmskovin johdolla. Osanottajat saivat muun muassa jokainen oman ghd platinum+ muotoiluraudan ja pääsivät kokeilemaan California Waves-laineiden tekoa harjoituspäillä ulkoilmassa.

Usein suoristusraudalla kiharoita tehdessä hiusten yläosa jäähtyy siinä vaiheessa kun sitä vedetään alaspäin alaosaa kihartaessa, jolloin kiharasta tulee näkyvin hiusten latvoissa. Seminaarissa esitellyssä tekniikassa kihara jäähtyi kiharassa muodossa koko matkalta.

Antoine Astour ja Pernille Holmskov, ghd, pitivät suositun muotoiluworkshopin auringossa.

Fokus sosiaalisessa mediassa

Wella panostaa täysillä sosiaaliseen mediaan ja heidän oma SoMe ekspertti, Sara Frii, jakoi käytännön vinkkejä kuinka kampaamo voi ottaa Instagramista kaiken irti uusien asiakkaiden houkuttelemiseksi ja vakkareiden mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Videota käytetään yhä enemmän ja workshopin osallistujat saivatkin mahdollisuuden luoda omat mainosvideonsa ja postikorttitervehdykset asiakkaille kotiin. Workshop pisti luovuuden virtaamaan kampaajien parissa ja aiheutti monet naurut sekä verkossa että IRL.

SEBMANin ja System Man:in lanseerauksella näyttää Wella kuinka he ottavat miehen nyt parrasvaloihin. Christian Andersson ja Stine Høppner näyttivät miehistä muotoilua vuosien varrelta ja jakoivat vinkkejä kommunikoinnista miehisten asiakkaiden kanssa. Lue kuinka Christian ja Stine, neuvovat kuinka miehet stailataan syksyllä Hair Magazinen seuraavasta numerosta.

Wellan oma SoMe-ekspertti Sara Frii jakoi vinkkejä onnistuneeseen Instatiliin.

Itämaista inspiraatiota

Pitkä viikonloppu vietiin päätökseen illallisella ulkoilmassa viiden tähden hotellin sisäpihalla lämpimän autiomaan tuulen puhaltaessa. Illan viihde koostui vatsatanssista ja itämaisinnoitteisesta hiusnäytöksestä, jonka oli luonut Wella Nordic Creative Team, Anki Moen johdolla.

Päätösillan hiusnäytöksessä oli itämaista ornamentaalisuutta sekä pohjoismaista puhtautta.

Hiusnäytöksen loi Wella Nordic Creative Team, Anki Moen johdolla.

”Halusimme luoda itämaista koristeellisuutta mallien hiuksiin, jotain mikä on puhdasta ja hyvännäköistä, mutta samalla hieman taiteellista”, kertoi Anki näytöksen jälkeen.

”Ajankohtaiset trendit ovat hyvin rentoja, joten halusimme näyttää jotain mikä vaatii sorminäppäryyttä.”

Wella Nordic Creative Team: Jari Palin, Anki Moe, Christian Andersson, Stine Høppner, Karin Eiri, Pernille Holmskov och Antoine Astour.

Yhdet illan parhaiten pukeutuneista olivat vieraat Norjasta, Iren ja Terje Kjernsholen, Vika frisörerna -kampaamosta.

Matka päätettiin upeaan illalliseen taivasalla.

Katso lisää kuvia galleriasta:

MAINOS